Naturbeskyttelse

Den danske natur er hårdt presset. Der er færre vilde og uberørte steder, og mange danske dyre- og plantearter er truet af udryddelse.

Hvordan kan vi blive bedre til at passe på naturen?

Jeg brænder for at forstå menneskers forhold til naturen, og hvordan vi kan engagere helt almindelige danskere i forhold til at beskytte den natur, der omgiver os.

Det handler om at forundres over de mange fascinerende dyr og planter lige uden for vores egen hoveddør.

Se nogle af udgivelserne her.

Hvor vildtHVOR VILDT ER DET?! (2015)
Få børn og unge er fortrolige med den danske natur. De ved ikke meget om biodiversitet og naturbeskyttelse.

Bogens aktiviteter er målrettet 9-18-årige og sætter fokus på brug af sanser, krop, kreativitet og refleksion. Gennem aktiviteterne introduceres børn og unge til biodiversitet og den natur, der omgiver dem.

Biodiversitet er ikke kun for nørder og behøver ikke være kedeligt!

Se eksempel på aktivitet og download aktiviteterne. Anskaf bogen her.

Bogen er udgivet af CUR/Ungdomsanalyse.nu og støttet med Tips- og Lottomidler til Friluftslivet og Aage V. Jensens Fond.



KIRKERNES JORDER KAN SKABE FÆLLESSjorderKAB (2016)
Kirkernes jorder kan ses som en fælles ressource, der forvaltes på vegne af sognets nuværende og fremtidige borgere.

Lokalsamfund, plante- og dyreliv kan drage nytte af en jordforvaltning, som i højere grad sætter fokus på beskyttelse af kirkernes jorder.

I hæftet gives inspiration til alt fra etablering af sansehaver, urtehaver til eng og kirkeskov.

Hæftet er udgivet af Grøn Kirke og kan læses online her.


GUIDE TIL NYE NATURFOnaturformidlereRMIDLERE (2017)
Guiden er målrettet nye natur-formidlere, som synes, det kunne være sjovt og spændende at kaste sig ud i naturformidling enten alene eller sammen med andre, der også brænder for naturen.

Guiden giver inspiration til alt fra hvervning af frivillige til pressemeddelelser og fortælleteknik.

Guiden er udgivet af Natur & Ungdom.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *